Digiflow

Omschrijving

  • Via Digiflow kunt u attesten aanbieden aan de eindgebruiker;
  • Vertrouwelijke informatie beschikbaar via verschillende toegangen (‘contexten');
  • Steeds duidelijk wie welke informatie opvroeg en waarom.

Kenmerken

  • Context ‘Regularisatie verblijfsrecht': attesten opvragen om de solvabiliteit van het bedrijf te onderzoeken dat door een asielzoeker als werkgever wordt opgegeven (in regularisatiedossier);
  • Context ‘Overheidsopdrachten': attesten opvragen om bedrijven te controleren op conformiteit met de wetgeving op overheidsopdrachten;
  • Beschikbare attesten:
  • de jaarrekeningen die bij de Nationale Bank zijn ingediend;
  • het attest over de verklaring en de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen;
  • het attest van inschrijving als btw-plichtige;
  • het attest fiscale schulden;de rechtstoestand (niet failliet of gelijkaardige situatie);
  • het attest erkenning van aannemers.
  • Mogelijkheid tot nieuwe context voor een welbepaalde finaliteit;
  • Eigen huisstijl;
  • Authenticatie via eID of token

Gebruikers

Overheidsdiensten en –instellingen.

Voorwaarden

  • Aanvraag bij Fedict Service Desk;
  • Veiligheidsbeheerder aanduiden;
  • Ondertekenen protocolakkoord;
  • Bijlage bij licentieovereenkomst voor gemeenten en OCMW's;
  • Aanvraag toegang eindgebruiker bij zijn veiligheidsbeheerder (voor ambtenaren);

Toegang en ondersteuning

  • 24 uur op 24, 7 dagen op 7 toegankelijk;
  • Ondersteuning voor veiligheidsbeheerders, de lokale service desk van de gebruiker en/of eindgebruikers van de federale administraties van maandag tot vrijdag, telkens van 8 tot 18u (op openingsdagen van de federale overheid).

Voor meer informatie of om de dienst te gebruiken, kunt u contact opnemen met de Fedict Service Desk op servicedesk@fedict.belgium.be , met vermelding van de referentie ‘S102 - Digiflow'.